alphabetic list of serialssubject list of serialsserials search author indexsubject index
Library collection

Database : article
Search on : CARDOSO-MARTINS, CLAUDIA [Author]
References found : 15 [refine]
Displaying: 1 .. 10   in format [ISO 690]
Curriculum: Lattes

page 1 of 2 go to page        


   1 / 15
select
to print
 Magalhães, Caroline Greiner de et al. Early joint attention deficits in autism: evidence from a retrospective case study. Rev. Bras. Psiquiatr., Dec 2012, vol.34, no.4, p.509-510. ISSN 1516-4446
    · text in english


   2 / 15
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Triginelli, Mirelle Michallick Specific reading disability in Brazilian Portuguese: evidence for a multiple-cognitive deficit model. Rev. Bras. Psiquiatr., Dec 2010, vol.32, no.4, p.458-459. ISSN 1516-4446
    · text in english


   3 / 15
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Silva, Juliane Ribeiro da Como as crianças hiperléxicas aprendem a ler? Um estudo de uma criança autista. Rev. Bras. Psiquiatr., Set 2008, vol.30, no.3, p.298-299. ISSN 1516-4446
    · text in portuguese


   4 / 15
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Corrêa, Marcela Fulanete O desenvolvimento da escrita nos anos pré-escolares: questões acerca do estágio silábico. Psic.: Teor. e Pesq., Set 2008, vol.24, no.3, p.279-286. ISSN 0102-3772


   5 / 15
select
to print
 Corrêa, Marcela Fulanete and Cardoso-Martins, Cláudia O papel da consciência fonológica e da nomeação seriada rápida na alfabetização de adultos. Psicol. Reflex. Crit., 2012, vol.25, no.4, p.802-808. ISSN 0102-7972


   6 / 15
select
to print
 Corrêa, Marcela Fulanete, Cardoso-Martins, Cláudia and Rodrigues, Larissa Assunção O Conhecimento do nome das letras e a sua relação com o desenvolvimento da escrita: evidência de adultos iletrados. Psicol. Reflex. Crit., Abr 2010, vol.23, no.1, p.161-165. ISSN 0102-7972


   7 / 15
select
to print
 Souza, André Luiz Elias de and Cardoso-Martins, Cláudia A aquisição da morfologia de verbos regulares no português brasileiro: uma abordagem da lingüística cognitiva. Psicol. Reflex. Crit., Abr 2010, vol.23, no.1, p.131-140. ISSN 0102-7972


   8 / 15
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Silva, Juliane Ribeiro da A relação entre o processamento fonológico e a habilidade de leitura: evidência da síndrome de Down e da síndrome de Williams. Psicol. Reflex. Crit., 2008, vol.21, no.1, p.151-159. ISSN 0102-7972


   9 / 15
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia, Michalick, Mirelle França and Pollo, Tatiana Cury O papel do conhecimento do nome das letras no início da aprendizagem da leitura: evidência de indivíduos com síndrome de Down. Psicol. Reflex. Crit., 2006, vol.19, no.1, p.53-59. ISSN 0102-7972


   10 / 15
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Batista, Anna Cláudia Eutrópio O conhecimento do nome das letras e o desenvolvimento da escrita: evidência de crianças falantes do português. Psicol. Reflex. Crit., Dez 2005, vol.18, no.3, p.330-336. ISSN 0102-7972


page 1 of 2 go to page        
   


Refine the search
  Database : article Advanced form   
Search for : Free form    Basic form

    Search in field  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH powered by WWWISIS

BIREME/PAHO/WHO - Latin American and Caribbean Center on Health Sciences Information