alphabetic list of serialssubject list of serialsserials search author indexsubject index
Library collection

Database : article
Search on : CARDOSO-MARTINS, CLAUDIA [Author]
References found : 19 [refine]
Displaying: 1 .. 10   in format [ISO 690]
Curriculum: Lattes

page 1 of 2 go to page        


   1 / 19
select
to print
 Malloy-Diniz, Leandro Fernandes et al. Planning abilities of children aged 4 years and 9 months to 8 1/2 years: Effects of age, fluid intelligence and school type on performance in the Tower of London test. Dement. neuropsychol., Mar 2008, vol.2, no.1, p.26-30. ISSN 1980-5764


   2 / 19
select
to print
 Barbosa, Poliana Gonçalves and Cardoso-Martins, Cláudia Uma revisão dos estudos sobre a fala dirigida à criança e suas implicações para a aquisição inicial do vocabulário. Ling. (dis)curso, Abr 2014, vol.14, no.1, p.195-210. ISSN 1518-7632


   3 / 19
select
to print
 Magalhães, Caroline Greiner de et al. Early joint attention deficits in autism: evidence from a retrospective case study. Rev. Bras. Psiquiatr., Dec 2012, vol.34, no.4, p.509-510. ISSN 1516-4446
    · text in english


   4 / 19
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Triginelli, Mirelle Michallick Specific reading disability in Brazilian Portuguese: evidence for a multiple-cognitive deficit model. Rev. Bras. Psiquiatr., Dec 2010, vol.32, no.4, p.458-459. ISSN 1516-4446
    · text in english


   5 / 19
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Silva, Juliane Ribeiro da Como as crianças hiperléxicas aprendem a ler? Um estudo de uma criança autista. Rev. Bras. Psiquiatr., Set 2008, vol.30, no.3, p.298-299. ISSN 1516-4446
    · text in portuguese


   6 / 19
select
to print
 Cardoso-Martins, Cláudia and Corrêa, Marcela Fulanete O desenvolvimento da escrita nos anos pré-escolares: questões acerca do estágio silábico. Psic.: Teor. e Pesq., Set 2008, vol.24, no.3, p.279-286. ISSN 0102-3772


   7 / 19
select
to print
 Michalick-Triginelli, Mirelle F. and Cardoso-Martins, Cláudia The Role of Phonological Awareness and Rapid Automatized Naming in the Prediction of Reading Difficulties in Portuguese. Psicol. Reflex. Crit., Dec 2015, vol.28, no.4, p.823-828. ISSN 0102-7972


   8 / 19
select
to print
 Abreu, Camila Soares de, Cardoso-Martins, Cláudia and Barbosa, Poliana Gonçalves A Relação entre a Atenção Compartilhada e a Teoria da Mente: Um Estudo Longitudinal. Psicol. Reflex. Crit., 2014, vol.27, no.2, p.409-414. ISSN 0102-7972


   9 / 19
select
to print
 Corrêa, Marcela Fulanete and Cardoso-Martins, Cláudia O papel da consciência fonológica e da nomeação seriada rápida na alfabetização de adultos. Psicol. Reflex. Crit., 2012, vol.25, no.4, p.802-808. ISSN 0102-7972


   10 / 19
select
to print
 Corrêa, Marcela Fulanete, Cardoso-Martins, Cláudia and Rodrigues, Larissa Assunção O Conhecimento do nome das letras e a sua relação com o desenvolvimento da escrita: evidência de adultos iletrados. Psicol. Reflex. Crit., Abr 2010, vol.23, no.1, p.161-165. ISSN 0102-7972


page 1 of 2 go to page        
   


Refine the search
  Database : article Advanced form   
Search for : Free form    Basic form

    Search in field  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH powered by WWWISIS

BIREME/PAHO/WHO - Latin American and Caribbean Center on Health Sciences Information