ISSN-L 1516-7313 printed version
ISSN 1980-850X online version

EDITORIAL BOARD

 

Editors

  • Roberto Nardi
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil
    e-mail: r.nardi@unesp.br
  • Nelson Antonio Pirola
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil
    e-mail: nelson.pirola@unesp.br

 

Associated Editors

 

 

  • Agustín Adúriz-Bravo
    Universidad de Buenos Aires (UBA), Facultad de Ciencias Exactas y Naturales, Buenos Aires, Argentina
  • Ana Lúcia Braz Dias
    Central Michigan University, Department of Mathematics, Mount Pleasant, Michigan, USA
  • Arthur Galamba
    King’s College London (KCL), Centre for Research in Education in Science, Technology, Engineering & Mathematics (CRESTEM), London, UK
  • Carolina L. Zilli Vieira
    Harvard University, School of Public Health, USA
  • Edwin German Garcia Arteaga
    Universidad del Valle, Instituto de Educación y Pedagogía, Cali, Colombia
  • Leandro Londero da Silva
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas (IBILCE), São José do Rio Preto, SP, Brasil
  • Luciana Massi
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Letras, Departamento de Educação, Araraquara, SP, Brasil
  • Nadja Acioly-Regnier
    Université Claude Bernard (Lyon 1), Lyon, France
  • Pedro Reis
    Universidade de Lisboa (UL), Lisboa, Portugal
  • Sandra Regina Teodoro Gatti
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil
  • Suzani Cassiani
    Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Centro de Ciências da Educação, Florianópolis, SC, Brasil

 

 

Editorial Concil

  • Alberto Villani
    Universidade de São Paulo, Instituto de Física (IFUSP), São Paulo, SP, Brasil

  • Alice Ribeiro Casimiro Lopes
    Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Faculdade de Educação, Rio de Janeiro, RJ, Brasil

  • Ana Maria de Andrade Caldeira
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil

  • Anna Maria Pessoa de Carvalho
    Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Educação, São Paulo, SP, Brasil

  • Antonia Candela Martín
    Instituto Politécnico Nacional, Centro de Investigación y de Estudios Avanzados, Departamento de Investigaciones Educativas, México, DF
  • António Francisco C. Cachapuz
    Universidade de Aveiro, Centro de Investigação em Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CDTFF), Aveiro, Portugal

  • Antônio Vicente Marafioti Garnica
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil

  • Aureli Caamaño Ros
    Universitat de Barcelona, CESIRE-CDEC, Societat Catalana de Química, Barcelona, España

  • Beatriz Salemme Corrêa Cortela
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil

  • Carlos Eduardo Laburú
    Universidade Estadual de Londrina (UEL), Centro de Ciências Exatas, Londrina, PR, Brasil

  • Carolyn Boulter
    University of London, Institute of Education, London, UK

  • Christian Buty
    Université Lyon, Institut des Sciences de l'Homme (ISH), Lyon, France

  • Conxita Márquez Bargalló
    Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals, Barcelona, España

  • Daniel Gil-Pérez
    Universitat de Valencia, Unitat de Didàctica de Fisica y Quimica, Valencia, España

  • Demétrio Delizoicov Neto
    Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Centro de Educação, Florianópolis, SC, Brasil

  • Edenia Maria Ribeiro do Amaral
    Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE), Instituto de Química, Recife, PE, Brasil

  • Eduardo Adolfo Terrazzan
    Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Centro de Educação, Santa Maria, RS, Brasil

  • Eduardo Moltó Gil
    Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona de Habana, Centro de Formación de Profesores de Enseñanza Media Superior, Havana, Cuba

  • Eduardo Fleury Mortimer
    Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Faculdade de Educação, Belo Horizonte, MG, Brasil
  • Fernando Bastos
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil

  • Graciela Utges
    Universidad Nacional de Rosario (UNR), Facultad de Ciencias Exactas, Inginiería y Agrimensura, Rosário, Argentina
  • Isabel Cristina De Castro Kondarzewski
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Engenharia, Guaratinguetá, SP, Brasil
  • Isabel Gomes Rodrigues Martins
    Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Núcleo de Tecnologia Educacional para a Saúde (NUTES), Rio de Janeiro, RJ, Brasil
  • João José Caluzi
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, Bauru, SP, Brasil

  • Juan José Saldaña
    Universidad Nacional Autónoma Metropolitana de Mexico (IUHPS), División de Historia y Filosofía de la Ciencia, Cidade do México, México
  • Júlio César Castilho Razera
    Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB), Departamento de Ciências Biológicas, Jequié, BA, Brasil
  • Maite Andrés Z.
    Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Instituto Pedagógico de Caracas (IPC), Caracas, Venezuela

  • Manuela Welzel-Breuer
    University of Education, STS-Institute, Heidelberg, Germany
  • Marcelo Concário
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicações. Departamento de Ciências Humanas (FAAC), Bauru, SP, Brasil
  • Marco Antônio Moreira
    Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Instituto de Física (IF/UFRGS), Porto Alegre, RS, Brasil
  • Marcos César Danhoni Neves
    Universidade Estadual de Maringá (UEM), Centro de Ciências Exatas, Maringá, PR, Brasil

  • Maria José Pereira Monteiro de Almeida
    Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Faculdade de Educação, Campinas, SP, Brasil
  • Mario Quintanilla Gatica
    Pontificia Universidad Católica de Chile, Facultad de Educación, Santiago, Chile
  • Marisa Michelini
    Università Degli Studi di Udine, Dipartimento di Chimica, Fisica e Ambiente. Gruppo Internazionale di Ricerca sull’Insegnamento della Fisica (GIREP), Unità di Ricerca in Didattica della Fisica, Italia

  • Mehmet Fatih Taşar
    Gazi University, Faculty of Education, Department of Primary Education, Science Education Program, Ankara, Turkey

  • Michael R. Matthews
    University of New South Wales (SWU), Faculty of Arts and Social Sciences, Sidney, Austrália

  • Neus Sanmartí Puig
    Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), Institut de Ciències de l'Educació, Barcelona, España

  • Nicoletta Lanciano
    Università di Roma "La Sapienza", Dipartimento di Matematica, Roma, Italia

  • Olival Freire Júnior
    Universidade Federal da Bahia (UFBA), Instituto de Física, Salvador, BA, Brasil
  • Pratibha Jolly
    University of Delhi, Miranda House, University College for Women, Delhi, India

  • Rómulo Gallego-Badillo
    Universidad Pedagógica Nacional de Colômbia (UPN), Faculdad de Ciencias y Tecnología, Bogotá, Colombia
  • Roseli Pacheco Schnetzler
    Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP), Centro de Ciências Humanas, Piracicaba, SP, Brasil
  • Sílvia Luzia Frateschi Trivelato
    Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Educação, São Paulo, SP, Brasil
  • Washington Luiz Pacheco de Carvalho
    Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Engenharia de Ilha Solteira, Ilha Solteira, SP, Brasil

  • Ubiratan D'Ambrósio
    Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP), Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática, São Paulo, SP, Brasil
  • Zulma Estela Gangoso
    Universidad Nacional de Córdoba (UNC), Faculdad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales, Córdoba, Argentina

 

 

Technical Support

  • Amanda Godoi Audi,  Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil 
  • Aparecida de Fatima Cavalheiro Bueno, UNESP/Biblioteca, Bauru, SP, Brasil 
  • Beatriz Salemme Corrêa Cortela, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Fabiana Andrade de Oliveira, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Fabiano Willian Parma, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Felipe Vieira Freitas, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Fernanda Sauzem Wesendonk, FURG, Rio Grande, RS, Brasil
  • Francisca Taísa Oliveira da Silva, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Gabriela Agostini, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Laíse Vieira Gonçalves Ribeiro, UNESP/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Letícia do Prado, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Lisbeth Lorena Alvarado Guzman, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil
  • Monica Regina Vieira Leite, Unesp/FC, Bauru, SP, Brasil

 

[Home] [About this journal] [Instructions to authors] [Subscription]


Creative Commons License All the content of the journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons License

Revista Ciência & Educação
Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência
Av. Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01
Campus Universitário - Vargem Limpa CEP 17033-360 Bauru São Paulo SP Brasil
Caixa Postal 473
Tel./Fax: +55 14 3103-6177


revista@fc.unesp.br