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Transportation with volume discount: a case study of a logistic operator in Ghana

Transporte com desconto de volume: um estudo de caso de um operador logístico em Gana

Abstracts

Network models and integer programming are well known variety of decision making problems. A very useful and widespread area of application is the management and efficient use of scarce resources to increase productivity. These applications include operational problems such as the distributions of goods, production scheduling and machine sequencing, and planning problems such as capital budgeting facility allocation, portfolio selection, and design problems such as telecommunication and transportation network design. The transportation problem, which is one of network integer programming problems is a problem that deals with distributing any commodity from any group of 'sources' to any group of destinations or 'sinks' in the most cost effective way with a given 'supply' and 'demand' constraints. Depending on the nature of the cost function, the transportation problem can be categorized into linear and nonlinear transportation problem. We applied Karush-Kuhn-Tucker (KKT) optimality algorithm to solve our problem of transportation with volume discount for a logistic operator in Ghana.

network models; integer programming; Karush-Kuhn-Tucker; transportation


Os modelos de rede e programação inteira são uma variedade bem conhecida de problemas de tomada de decisão. Uma área muito útil e difundida de aplicação é o uso e gestão eficiente de recursos escassos para aumentar a produtividade. Estas aplicações incluem problemas operacionais como a distribuição de mercadorias, programação de produção e sequenciamento de máquinas e problemas de planejamento, como a alocação de orçamento de capital de instalações, seleção de portfolios, e problemas de desenho de redes de telecomunicações e transportes. O problema do transporte, que é um dos problemas da rede de programação inteira, é um problema que lida com a distribuição de qualquer bem de qualquer grupo de 'fontes' para qualquer grupo de destinos ou na forma mais efetiva em custos, dadas restrições de 'oferta' e de 'demanda'. Dependendo da natureza da função de custo, o problema do transporte pode ser categorizado em problemas de transporte linear e não linear. Neste artigo é aplicado o algoritmo de otimização Karush-Kuhn-Tucker (KKT) para resolver o problema de transportes com volume de descontos para um operador logístico em Gana.

modelos de rede; programação inteira; Karush-Kuhn-Tucker; transportes


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Publication Dates

  • Publication in this collection
    05 Feb 2014
  • Date of issue
    Apr 2014

History

  • Received
    24 Jan 2013
  • Accepted
    18 Oct 2013
  • Reviewed
    17 Apr 2013
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