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Pesquisa docente no espaço constitutivo da formação dos profissionais da Ciência da Informação no Brasil

Teachers' research and its effects in the education of Information Science professionals in Brazil

Resumos

Este trabalho analisa o tema da pesquisa docente, o modo como ele pode ser percebido em nosso ambiente educacional próximo constituído pelo campo mais amplo das Ciências da Informação realizada no Brasil. Considera as conseqüências dessa percepção e alerta para a necessidade de criar-se um quadro mais favorável à pesquisa; especialmente, à pesquisa voltada para a ação pedagógica, o que viria a fortalecer consideravelmente o ensino de graduação nos cursos da área existentes -e ofertados neste ano de 2002- em 40 Instituições de Ensino Superior brasileiras.

Ensino de Ciências da Informação; pesquisa docente; pesquisa pedagógica


This paper analyses the theme of teachers' research and the ways it may be perceived in our own educational environment, constituted by the wide-ranging field of the Information Science carried on throughout Brazil. Considering the consequences of misperceptions, it alerts to the need for creating a more favorable environment towards teachers' research; mainly, towards research intended for pedagogical action. Such research will strengthen considerably the undergraduate education imparted in IS courses, existing and being offered in 2002 at 40 Brazilian institutions of High-Education.

Information Science college program; teachers' research; pedagogical research


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Datas de Publicação

  • Publicação nesta coleção
    14 Out 2014
  • Data do Fascículo
    Ago 2003

Histórico

  • Aceito
    08 Jul 2003
  • Recebido
    08 Jul 2003
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