SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.53 número1Exílio massivo, inclusão e exclusão política no século XXA produção decisória do sistema de justiça criminal para o crime de homicídio: análise dos dados do estado de São Paulo entre 1991 e 1998 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Dados

versão impressa ISSN 0011-5258

Resumo

TORRES, Haroldo da Gama; GOMES, Sandra; PAVEZ, Thais  e  FUSARO, Edgard. Profiles of public schoolteachers in São Paulo, Brazil: the interaction between space, institutional rules, and individual choices in public policy outcome. Dados [online]. 2010, vol.53, n.1, pp.125-158. ISSN 0011-5258.  https://doi.org/10.1590/S0011-52582010000100005.

Unlike classical public policy analyses that emphasize the policymakers' role, this article argues that the choices by professionals that directly implement policies inside primary schools have a significant impact on their outcome. The analysis is based on a survey of 800 State and Municipal first-to-fourth-grade schoolteachers in São Paulo and was based on a typology of teachers using the "grade of membership" (GoM) technique. This analysis showed that the types of teachers are allocated differently according to the school system (State versus Municipal) and school locations (poor versus non-poor neighborhoods).

Palavras-chave : implementation; social policies; education; segmentation; São Paulo.

        · resumo em Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons