SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.61 número4As representações sociais da infecção hospitalar elaboradas por profissionais de enfermagemConhecimento dos enfermeiros sobre o Serviço de Atenção às Mulheres Vítimas de Violência Sexual índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Enfermagem

versão impressa ISSN 0034-7167versão On-line ISSN 1984-0446

Resumo

MADEIRA, Maria Zélia de Araújo  e  LIMA, Maria da Glória Soares Barbosa. The practice of teaching: a dialogue with professors of nursing. Rev. bras. enferm. [online]. 2008, vol.61, n.4, pp.447-453. ISSN 0034-7167.  https://doi.org/10.1590/S0034-71672008000400008.

The aim of this study is discuss the daily practice of the nursing professors at the Federal University of Piauí. The study was accomplished in a qualitative approach with methodological emphasis on Oral History with the primary subjects being professors of nursing at the Federal University of Piauí. The instrumento for data collection was semi-structured interviews and data analysis was realized through content analysis. The nursing educators are considering the possibility of breaking with the vertical teaching method in order to stimulate the power of creativity and understanding within the student body which finds itself in a permanent state of transformation.

Palavras-chave : Teaching; Education, nursing; Nursing Educators.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons