Estratégias de ensino relacionadas ao desenvolvimento do raciocínio clínico/processo de tomada de decisão/pensamento crítico |
2 |
6 |
8 |
Estratégias para desenvolver o pensamento crítico(33 Lai CY, Wu CC. Supporting nursing students' critical thinking with a mobile web learning environment. Nurse Educ. 2012;37(6):235-6.,1111 Whiffin CJ, Hasselder A. Making the link between critical appraisal, thinking and analysis. Br J Nurs. 2013;22(14):831-5.
12 Bull MJ. Using structured academic controversy with nursing students. Nurse Educ. 2007;22(14):218-22.
13 Mueller A, Johnston M, Blig D. Joining mind mapping and care planning to enhance student critical thinking and achieve holistic nursing care. Nurs Diagn. 2002;13(1):24-7.
14 Lasater K, Nielsen A. The influence of concept-based learning activities on students' clinical judgment development. J Nurs Educ. 2009;48(8):441-6.
15 Cascio RS, Campbell D, Sandor MK, Rains AP, Clark MC. Enhancing critical-thinking skill - faculty-student partnerships in community health nursing.. Nurse Educ 1995;20(2):38-43.-1616 Sandor MK, Clark M, Campbell D, Rains AP, Cascio R. Evaluating critical thinking skills in a scenario-based community health course. J Community Health Nurs. 1998; 15(1):21-9.) |
2 |
5 |
7 |
Estratégias para desenvolver o raciocínio clínico(1717 Baldwing KB. Friday night in the pediatric emergency department a simulate exercise to promote clinical reasoning in the classroom.. Nurse Educ 2007;32(1):24-9.) |
- |
1 |
1 |
Relacionamento de variáveis envolvidas no raciocínio clínico/processo de tomada de decisão/pensamento crítico |
4 |
1 |
5 |
Desenvolvimento de pensamento crítico(1818 Spelic SS, Parsons M, Hercinger M, Andrews A, Parks J, Norris J. Evaluation of critical thinking outcomes of a BSN program. Holist Nurs Pract. 2001;15(3):27-34.) |
1 |
- |
1 |
Relação entre currículo e pensamento crítico/Evolução do pensamento crítico(1919 Beckie TM, Lowry LW, Barnett S. Assessing critical thinking in baccalaureate nursing students: a longitudinal study. Holist Nurs Pract. 2001;15(3):18-26.) |
1 |
- |
1 |
Relação entre estilos de pensamento e criatividade(2020 Almansa P, López-Martinez O, Corbolán J, Limiñana-Gras RM. Thinking styles and creativity preferences in nursing. Creat Nurs. 2013;19(2):91-100.) |
1 |
- |
1 |
Relação entre habilidades reflexivas e percepção de coerência entre teoria e prática pelos estudantes(2121 Hatlevik IKR. The theory-practice relationship: reflective skills and theoretical knowledge as key factors in bridging the gap between theory and practice in initial nursing education. J Adv Nurs. 2011;68(4):868-77.) |
1 |
- |
1 |
Relação entre pensamento crítico e desempenho em exames de acreditação profissional (NCLEX-RN)(2222 Romeo EM. Quantitative Research on critical thinking and predicting nursing students' NCLEX-RN Performance.. J Nurs Educ 2010;49(7):378-86.) |
-- |
1 |
1 |
A experiência de desenvolver raciocínio clínico/processo de tomada de decisão/pensamento crítico |
3 |
1 |
4 |
Aprender a fazer decisões clínicas (fatores que favorecem ou desfavorecem; condições em que a aprendizagem ocorre)(2323 Young N. An exploration of clinical decision-making among students and newly qualified midwives. Midwifery. 2012;(28):824-30.) |
1 |
- |
1 |
Desenvolvimento de pensamento crítico(2424 Yuan H, Williams BA, Fan L. A systematic review of selected evidence on developing nursing students' critical thinking through problem-based learning. Nurse EducToday. 2008;28(6):657-63.) |
- |
1 |
1 |
Compreensão da experiência de desenvolvimento de pensamento crítico, raciocínio clínico e resolução de problemas(2525 Lake S, Mclnnes R. Exploring cognitive skill development in midwifery education. Nurse Educ Pract. 2012;12(5):264-8.) |
1 |
- |
1 |
Situações/contextos que demandam pensamento crítico(2626 Mun MS. An analysis of narratives to identify critical thinking contexts in psychiatric clinical practice. Int J Nurs Pract. 2010;16(1):75-80.) |
1 |
- |
1 |
Mensuração de variáveis relacionadas ao raciocínio clínico/processo de tomada de decisão/pensamento crítico |
3 |
- |
3 |
Mensuração da intuição(2727 Smith AJ. Continued psychometric evaluation of intuition instrument for nursing students. J Holist Nurs. 2006;24(2):82-9.-2828 Demir Y, Denat Y, Khorshid L, Eser I. Cultural validation of the "Use of Intuition by Nursing Students Scale - Turkish version". J Transcult Nurs. 2013;23(4):369-76.) |
2 |
- |
2 |
Mensuração do pensamento crítico(2929 Stone CA, Davidson LJ, Evans JL, Hansen MA. Validity evidence for using a general critical thinking test to measure nursing students' critical thinking.. Holist Nurs Pract 2001;15(4):65-74.) |
1 |
- |
1 |
Modelo teórico de desenvolvimento do raciocínio clínico/processo de tomada de decisão/pensamento crítico |
2 |
1 |
3 |
Modelo de construção de esquemas mentais para o desenvolvimento de competências na solução de problemas relativos a cálculo de dosagem de medicamentos(3030 Weeks KW, Higginson R, Closhesy JM, Coben D. Safety in numbers 7: veni, vidi, duci: A grounded theory evaluation of nursing students' medication problem-solving schemata construction. Nurse Educ Pract. 2013;13(2):78-87.) |
1 |
- |
1 |
Modelo de relação entre variáveis que contribuem para o pensamento crítico(3131 Redding DA. The development of critical thinking among students in baccalaureate nursing education. Holist Nurs Pract 2001;15(4):57-64.) |
- |
1 |
1 |
Modelo de tomada de decisão(3232 Brooks EM, Thomas S. The perception and judgment of senior baccalaureate student nurses in clinical decision making. ANS Adv Nurs Sci. 1997;19(3):50-69.) |
1 |
- |
1 |
Total |
14 |
9 |
23 |