SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número133Formação docente e educação inclusivaHistórias sociais e singulares de inclusão: exclusão na aula de química índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574versão On-line ISSN 1980-5314

Resumo

DUARTE, Adriana; OLIVEIRA, Dalila Andrade; AUGUSTO, Maria Helena  e  MELO, Savana. Teachers'involvement in the interpretation of their work: a methodological strategy. Cad. Pesqui. [online]. 2008, vol.38, n.133, pp.221-236. ISSN 1980-5314.  http://dx.doi.org/10.1590/S0100-15742008000100010.

By taking into account the nature, configurations, and meanings of the teaching work as its analysis object, this article discusses the methodology being developed in a research project. The text addresses the methodological-theoretical choices made, the field work done with teachers and the preliminary results achieved. The conclusions confirm the researchers' initial expectation concerning the ability expressed by teachers of getting involved in the analysis of their own work, the confidence in the collective work and the possibility of changes by means of their organization.

Palavras-chave : EDUCATIONAL POLICIES; TEACHERS; LABOUR; RESEARCH METHODOLOGY.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons