SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número157Formação docente, um projeto impossívelRepresentações de formadores sobre a avaliação das aprendizagens em educação de adultos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574versão On-line ISSN 1980-5314

Resumo

MENDONCA, Fabiana Luzia de Rezende  e  SILVA, Daniele Nunes Henrique. Teacher training in the context of inclusion: towards a new methodology. Cad. Pesqui. [online]. 2015, vol.45, n.157, pp.508-526. ISSN 0100-1574.  http://dx.doi.org/10.1590/198053143274.

This article is a theoretical study on issues about school inclusion, intellectual disability and teacher training. It discusses the issue of inclusion in contemporaneity, circumscribed by tensions between respect for differences and the exclusionary practices that emerge in an educational context. In light of Historical-Cultural Psychology and the principles of clinical activity, an important theoretical and methodological possibility for teacher training emerges which, depending on the quality of the interventions made by the researcher, can enable the resignification of the praxis of the teacher collective.

Palavras-chave : Teacher Education; Intellectual Disabilities, Inclusive Education; Social Exclusion.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf epdf )