SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número4Etiologia do declínio de mangostanzeiros no sul da BahiaCaracterísticas físico-químicas da laranja-pera em função da posição na copa índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Fruticultura

versão impressa ISSN 0100-2945

Resumo

PEROSA, José Matheus Yalenti et al. Fruit consumer profile in cities of the interior of the state of São Paulo - SP. Rev. Bras. Frutic. [online]. 2012, vol.34, n.4, pp.1084-1090. ISSN 0100-2945.  https://doi.org/10.1590/S0100-29452012000400015.

Scientific studies analyzing consumers profile and decision-making processes play an important role on companies' strategies and vertical coordination action to increase efficiency on food chains. This research mapped the profile of food consumers on medium size cities on the state of Sao Paulo, Brazil. The sample considered 404 consumers in sale spots of 5 cities: Botucatu, Avaré, Jaboticabal, Ilha Solteira and Tupã. The results suggested that consumers of the 5 cities are concerned about fruit attributes like healthiness and flavor, but not neglecting price and access to market facilities. These results highlighted the importance of marketing actions to emphasize important characteristics valued by consumers, like price and product related attributes.

Palavras-chave : consumer profile; fruits; marketing; state of São Paulo; Brazil.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons