SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número3Perspectivas da Utilização do Fluxograma Analisador no Ensino da Administração em Saúde na Faculdade de Medicina da UFRJDesenvolvendo Competências em Comunicação: Uma Experiência com a Medicina Narrativa índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Médica

versão impressa ISSN 0100-5502versão On-line ISSN 1981-5271

Resumo

BASTOS, Ricardo Rocha. Guardian Angels - A New Approach to Practical Classes in Medical Graduation. Rev. bras. educ. med. [online]. 2005, vol.29, n.3, pp.201-207.  Epub 15-Jun-2020. ISSN 1981-5271.  http://dx.doi.org/10.1590/1981-5271v29.3-029.

In spite of the increasing gap between proficiency in clinical meths and the presente medical practice, Ward rounds are amonf the most cherished strategies at medical school. This paper presentes the expericne with a new tool wich, being carried out within the teaching hospital envioment, links the new curricular demands to the time-honoured clinical skills of the bio-psico-social model. It is the “Guardian Angels” Project, developed at the Faculdade de Medicina of the Universidade Federal de Juiz de Fora, Brazil.

Palavras-chave : Education, Medical; Medical Graduation; Medical History Taking; Clinical Competence.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )