SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 issue3Multidisciplinary teamwork in Family Health: from a documental to an empirical approach in the AmazonTeaching the Medical Semiology at medical schools in the State of Rio de Janeiro author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Revista Brasileira de Educação Médica

Print version ISSN 0100-5502

Abstract

GOMES, Andréia Patrícia et al. Avaliação no Ensino Médico: o papel do portfólio nos currículos baseados em metodologias ativas. Rev. bras. educ. med. [online]. 2010, vol.34, n.3, pp.390-396. ISSN 0100-5502.  https://doi.org/10.1590/S0100-55022010000300008.

As atuais mudanças na educação médica - relacionadas às transformações em curso nas sociedades democráticas contemporâneas - têm colocado em questão, de modo cada vez mais incisivo, os aspectos relativos à avaliação dos processos de ensino-aprendizagem, cabendo a formulação de novos métodos/estratégias, capazes de ultrapassar a orientação somativa prevalecente na avaliação. Neste contexto, discutem-se, no presente artigo, elementos para a construção desta nova avaliação, destacando-se o uso do portfólio.

Keywords : Ensino; Educação Médica; Avaliação Educacional.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License