SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue49The daily intercultural of an indigenous school author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Cadernos CEDES

Print version ISSN 0101-3262On-line version ISSN 1678-7110

Abstract

BORGES, Paulo Humberto Porto. Uma visão indígena da história. Cad. CEDES [online]. 1999, vol.19, n.49, pp.92-106. ISSN 0101-3262.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32621999000200008.

Este artigo tem como objetivo discutir as possibilidades de ensino e construção de conhecimentos históricos na comunidade indígena guarani-mbya, da aldeia de Sapucaí, em um contexto de educação escolar intercultural. Refletindo acerca da utilização de documentação imagética - fotografias, gravuras e iconografias produzidas por não-índios como fontes históricas na reconstrução e no registro de uma memória indígena.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf epdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License