SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 issue82Teaching and learning of historical time in elementary schoolsChildren and narratives: ways of remembering and understanding time in childhood author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Cadernos CEDES

Print version ISSN 0101-3262

Abstract

FRANCO, Alexia Pádua. A cultura midiática infantil e a construção da noção de tempo histórico. Cad. CEDES [online]. 2010, vol.30, n.82, pp.310-323. ISSN 0101-3262.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622010000300003.

O presente artigo pretende analisar como desenhos animados infantis e revistas infanto-juvenis abordam a noção do tempo quando tratam de temas históricos. A partir destas análises, tem-se a intenção de pensar como estes produtos midiáticos podem ser discutidos nas aulas de História das séries iniciais do ensino fundamental, favorecendo a reflexão e a formação da noção de tempo histórico.

Keywords : Tempo histórico; Mídia; Ensino de História.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf epdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License