SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número82A cultura midiática infantil e a construção da noção de tempo históricoContribuições da literatura infantil para a aprendizagem de noções do tempo histórico: leituras e indagações índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Cadernos CEDES

versão On-line ISSN 1678-7110

Resumo

MEDEIROS, Andréa Borges de. Children and narratives: ways of remembering and understanding time in childhood. Cad. CEDES [online]. 2010, vol.30, n.82, pp.325-338. ISSN 1678-7110.  https://doi.org/10.1590/S0101-32622010000300004.

This text is part of an almost concluded doctoral research aimed at discovering the dynamics of memory in childhood. Analyzing the children's constructions when they communicate their memories in narratives, we explore their abilities to establish relationships between times. Asking children to tell us about their past, based on objects they made earlier at school, can engage them in a narrative experience that might help them understand historical temporality.

Palavras-chave : Time; Narrative; Childhood; Memory.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons