SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número82Crianças e narrativas: modos de lembrar e de compreender o tempo na infânciaOs deslocamentos temporais e a aprendizagem da História nos anos iniciais do ensino fundamental índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Cadernos CEDES

versão On-line ISSN 1678-7110

Resumo

ZAMBONI, Ernesta  e  FONSECA, Selva Guimarães. Contributions of children's literature to learn notions of historical time: reading and questioning. Cad. CEDES [online]. 2010, vol.30, n.82, pp.339-353. ISSN 1678-7110.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622010000300005.

This paper approaches the development of notions of historical time based on contributions of children's literature. How can the fiction literature language, which is constitutive of the child formative process, contribute to learn historical temporality in the first grades? The authors analyze the theme having as reference readings of well known literature works in Brazilian school education.

Palavras-chave : Historical time; Children's literature; Learning process.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons