SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número82Contribuições da literatura infantil para a aprendizagem de noções do tempo histórico: leituras e indagaçõesEstranhos passados encontrados em um museu: a criança e seus olhares sobre o tempo desconhecido índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Cadernos CEDES

versão On-line ISSN 1678-7110

Resumo

TUMA, Magda Madalena; CAINELLI, Marlene Rosa  e  OLIVEIRA, Sandra Regina Ferreira de. Dislocations in time and History learning in the first years of elementary school. Cad. CEDES [online]. 2010, vol.30, n.82, pp.355-367. ISSN 1678-7110.  https://doi.org/10.1590/S0101-32622010000300006.

This work analyzes the knowledge progression of first grades students towards the complexity of historical thought with an emphasis on dislocations in time. Classroom situations and children's production made us understand their constituted and or/under construction representations of dislocation in time, which, in turn, help us understand the child's historical thinking process within the context of the History taught in school.

Palavras-chave : Time slight knowledge; History education; Teaching-learning.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons