SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número82Estranhos passados encontrados em um museu: a criança e seus olhares sobre o tempo desconhecidoUma questão de tempo: os usos da memória nas aulas de História índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Cadernos CEDES

versão On-line ISSN 1678-7110

Resumo

PEREIRA, Júnia Sales  e  CARVALHO, Marcus Vinicius Corrêa. Meanings of times in the museum-school relationship. Cad. CEDES [online]. 2010, vol.30, n.82, pp.383-396. ISSN 1678-7110.  https://doi.org/10.1590/S0101-32622010000300008.

This paper reflects on how historical time is processed in the museum-school relationship. It points out the relevance of studies on memory, history and forgetfulness to qualify this discussion. The pedagogical relationship established with museums is understood as part of an educational process that does not end with the visits, but exceeds them. The text tries to comprehend the dynamics and formative dimension of this interaction in which the subjects´ creativity and protagonism seem to be determining factors.

Palavras-chave : History Teaching; School; Museum; Time; Memory.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons