SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número1Equidade: apontamentos para a educação do corpoComitê olímpico Brasileiro e o financiamento das confederações brasileiras índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Ciências do Esporte

versão impressa ISSN 0101-3289

Resumo

BOSSLE, Cibele Biehl  e  FRAGA, Alex Branco. The Personal Trainer from a Marketing Perspective. Rev. Bras. Ciênc. Esporte (Impr.) [online]. 2011, vol.33, n.1, pp.149-162. ISSN 0101-3289.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32892011000100010.

This study presents a mapping of theoretical references for the professional education of personal trainers in electronic databases. Besides revealing this subject's low scientific production, literature also demonstrated the personal trainer's reliance on books employing current business-world language. These findings led us to question the business/physical health discourse, specially marketing for the forming of this professional occupation. Jeremy Rifkin, Zygmunt Bauman, Paula Sibilia and Denise Sant'Anna help to understand that marketing targeted to personal trainers has as a task to reinvent, to resignify and "to repaginate" this type of service in name of survival in the competitive market of active life.

Palavras-chave : Personal trainer; marketing; professional education; Physical Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons