SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número4Um estudo sobre a formação política de professores de educação físicaTrabalho docente na educação superior: reflexões epistemológicas no campo da educação física... índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Ciências do Esporte

versão impressa ISSN 0101-3289

Resumo

RIGHI, Marisa; MARIN, Elizara Carolina  e  SOUZA, Maristela da Silva. Continuing education: understandings and experiences of teachers of physical education in the context of state government (RS) management 2007/2010. Rev. Bras. Ciênc. Esporte [online]. 2012, vol.34, n.4, pp.875-890. ISSN 0101-3289.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32892012000400006.

This research focuses on lifelong learning, taking into account the understandings and experiences of physical education teachers in the context of the Provincial Government of Rio Grande do Sul, in the 2007-2010 management and national and state guidelines that govern it. The study was conducted through literature, documents and interviews with teachers of Physical Education, Public Education in urban and rural areas. The results show that government policies do not meet the needs and expectations of teachers and are not guaranteed the right to continue the graduate education according to national guidelines and state.

Palavras-chave : Physical Education; continuing education; public policies; experience.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons