SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número4Formação continuada: entendimentos e vivências dos professores de educação física no contexto do governo estadual (RS) gestão 2007/2010Sentidos das práticas corporais fora da escola para alunos dos anos iniciais do ensino fundamental índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Ciências do Esporte

versão impressa ISSN 0101-3289

Resumo

REZER, Ricardo; NASCIMENTO, Juarez Vieira do; FENSTERSEIFER, Paulo Evaldo  e  GRACA, Amândio Braga dos Santos. Teaching in higher education: epistemological reflections in the field of physical education.... Rev. Bras. Ciênc. Esporte [online]. 2012, vol.34, n.4, pp.891-908. ISSN 0101-3289.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32892012000400007.

The aim of this paper was to reflect about the teaching in higher education, with the reference the Physical Education (PE). This is one descriptive research , which is based on hermeneutic orientation. The collaborators were constitutive by professors in PE from UFSC and UNOCHAPECÓ. Were performed semi-structured interviews with the collaborators, for amplify the understanding about the proposed topic. At the end, one referential hermeneutic allow resize the teaching profession, which may imply a shift in the understanding axiological, teleological and epistemological pedagogical practices in this area, as well as a redefinition of epistemological activity present in the initial formation of PE.

Palavras-chave : Higher education; teachers' work; Epistemology; Physical education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons