SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número4O nível de condicionamento físico interfere nas respostas psicofisiológicas?Associação da aptidão cardiorrespiratória de adolescentes com a atividade física e a estrutura pedagógica da educação física escolar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Ciências do Esporte

versão impressa ISSN 0101-3289versão On-line ISSN 2179-3255

Resumo

CORREA, Marluce Raquel Decian; CORREA, Leandro Quadro  e  RIGO, Luíz Carlos. A pós-graduação na educação física brasileira: condições e possibilidades das subáreas sociocultural e pedagógica. Rev. Bras. Ciênc. Esporte [online]. 2019, vol.41, n.4, pp.359-366.  Epub 13-Dez-2019. ISSN 0101-3289.  https://doi.org/10.1016/j.rbce.2018.03.009.

This research's goal is to paint a picture of the post graduation studies, stricto sensu, of brazilian physical education; analyzing conditions and possibilities of expansion of it's sociocultural and pedagogical subareas; analyzing "area 21" "Qualis Periodicos" condition, concerning the period between 2013-2016. This study has an exploratory approach and followed the methodological and epistemological method of qualitative research, using mainly documental data. Concludes, that the epistemological logic and the evaluations enforced in "area 21" during the periods evaluated, expecially those that enforced a biological predominant "Qualis Periódico" have been obstructing the conditions and possibilities of expansion of the sociocultural and pedagogical subareas.

Palavras-chave : Pos graduação strictu sensu; Qualis Periodico; Social and human sciences; Biological and health sciencies.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )