SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número4Clube Atlético Mineiro e Cruzeiro Esporte Clube como experiência de lazer em bares da cidade de Montes ClarosDeep Water Running na melhoria da capacidade funcional em universitários obesos: estudo piloto índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Ciências do Esporte

versão impressa ISSN 0101-3289versão On-line ISSN 2179-3255

Resumo

OLIVEIRA, Rodrigo Falcão Cabral de; MELO, Marcelo Soares Tavares de; OLIVEIRA, Sávio Assis de  e  SOUZA JUNIOR, Marcílio. Concepção e ensino do esporte no Programa Inspiração Internacional: compreensão e ações pedagógicas. Rev. Bras. Ciênc. Esporte [online]. 2019, vol.41, n.4, pp.391-398.  Epub 13-Dez-2019. ISSN 0101-3289.  https://doi.org/10.1016/j.rbce.2018.03.031.

We aimed to analyze the concept and teaching of sports present in the International Inspiration Programme in Public schools in the state of Pernambuco. We conducted a qualitative descriptive research based on hermeneutic dialectics and characterized as bibliographic and documentary with insertion in the field, through semi-structured interviews with teachers, students and program manager. Identified a priority on understanding and teaching practice of the sport in leisure. We understand that such programs should excel for further integration with the curricula of schools, linking better with the Political Pedagogical Project institutions, thus enhancing their educational contributions.

Palavras-chave : School; Sport; Pedagogic actions; Teaching.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )