SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número4Perfil da carga de treinamento no voleibol de alto rendimento: um estudo de caso"Esportivização" da educação física colombiana: a "herança" do convênio Colombo-Alemão nas páginas da revista Educación Física y Deporte índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Ciências do Esporte

versão impressa ISSN 0101-3289versão On-line ISSN 2179-3255

Resumo

FIN, Gracielle; MORENO-MURCIA, Juan Antonio; BARETTA, Elisabeth  e  NODARI JUNIOR, Rudy José. Estilo interpessoal docente e desmotivação na educação física: validação das escalas no contexto brasileiro. Rev. Bras. Ciênc. Esporte [online]. 2019, vol.41, n.4, pp.427-436.  Epub 13-Dez-2019. ISSN 0101-3289.  https://doi.org/10.1016/j.rbce.2018.07.005.

Teachers' interpersonal style can influence motivation for physical education classes. The aims of this study were to validate for the South Brazilian context a version of a measuring instrument to evaluate teacher's interpersonal style in physical education, and an instrument to measure amotivation in physical education, as well as to prove the relation between the demotivation in the classes of physical education and the teachers' interpersonal style. The questionnaires were applied in a sample of 429 students aged 10 to 14 years. The results indicate these are three valid and reliable instruments to evaluate the interpersonal style of teacher‘s physical education, and the amotivation in physical education classes. The teacher-controller style positively predicts amotivation.

Palavras-chave : Motivation; Teacher; Physical education; Validation study.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )