SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número84Teoria da eficácia coletiva e violência: o paradoxo do subúrbio cariocaO espetáculo da modernidade: a crítica da cultura de Walter Benjamin índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Novos Estudos - CEBRAP

versão impressa ISSN 0101-3300

Resumo

MONTERO, Paula. Jürgen Habermas: religião, diversidade cultural e publicidade. Novos estud. - CEBRAP [online]. 2009, n.84, pp. 199-213. ISSN 0101-3300.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-33002009000200011.

The aim of this essay is to take a reflexive view of the particular way Jürgen Habermas faces some theorethical challenges that, from my point of view, are particulary interesting to anthropological contemporary thought: the cultural translation problem and the presence of religion on the public space.

Palavras-chave : Religion; modernity; public space; cultural translation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · pdf em Português