SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.47 número1Nairu, Inflação e Curva de Phillips no Brasil: novas evidências a partir de um modelo tempo-variante índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Estudos Econômicos (São Paulo)

versão impressa ISSN 0101-4161versão On-line ISSN 1980-5357

Resumo

CALIARI, Thiago; VALENTE, Marco  e  RUIZ, Ricardo Machado. Heterogeneity of demand and product innovation. Estud. Econ. [online]. 2017, vol.47, n.1, pp.5-37. ISSN 1980-5357.  http://dx.doi.org/10.1590/0101-416147115trm.

This paper discusses the relationship between heterogeneity of demand regarding choice procedures and product innovation. We propose an evolutionary model showing how consumers with imperfect information chose and select differentiated goods. The model shows the role of information and choice procedures and its relation with the innovative process. The price plays an important role, but the quality of information, error tolerance and criteria for preference ordering are important determinants of the performance of firms in an industry with product innovation.

Palavras-chave : Demand; Information; Heterogeneity; Innovation; Evolutionary model.

        · resumo em Português     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )