SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número83Adorno, arte e educação: negócio da arte como negaçãoA política educacional paulista: controvérsias em torno dos conceitos de descentralização e autonomia 1983 a 1999 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Educação & Sociedade

versão impressa ISSN 0101-7330versão On-line ISSN 1678-4626

Resumo

BRANDAO, Zaia  e  LELLIS, Isabel. Academic elites and the schooling of their children. Educ. Soc. [online]. 2003, vol.24, n.83, pp.509-526. ISSN 0101-7330.  http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302003000200011.

This paper is the result of a research organized by SOCED/PUC-RIO on the relationship between the academic elites and the schooling of their primary school children. It is based on a survey of 110 teachers working in a traditional Brazilian private university. Grounded on Pierre Bourdieu's references and localizing the surveyed population in the context of the Brazilian population, (Pesquisa de Padrões de Vida [standards of living survey]/IBGE-1998) and of the Brazilian university teachers (data from INEP/MEC), this research offers interesting results to discuss the educational strategies of these elites. An important byproduct of this research is the questions raised about the empirical fundament of the cultural capital.

Palavras-chave : Elites and schools; School trajectories; Social heritage; Cultural practices; Schooling.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons