SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 issue144Judiciary and public policy: the case of vacancies in nursery school in São PauloFrom “instruction for Chinese” to bilingual talents: evolution of public policies of Portuguese language teaching in Macao author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Educação & Sociedade

Print version ISSN 0101-7330On-line version ISSN 1678-4626

Abstract

CARNIEL, Fagner  and  BUENO, Zuleika de Paula. O ENSINO DE SOCIOLOGIA E OS SEUS PÚBLICOS. Educ. Soc. [online]. 2018, vol.39, n.144, pp.671-685.  Epub June 28, 2018. ISSN 0101-7330.  http://dx.doi.org/10.1590/es0101-73302018186181.

O artigo problematiza o engajamento da sociologia brasileira com audiências não acadêmicas, sinalizando o papel estratégico que o ensino escolar desempenha na construção das dimensões públicas dessa área do saber. Desse modo, a secundarização dos conhecimentos sociológicos e as preocupações intelectuais com a sua divulgação são analisadas ao longo do texto, em meio às disputas e tensões enfrentadas durante o retorno da disciplina aos currículos da educação básica.

Keywords : Sociologia; Sociologia Pública; Educação Básica; Ensino; Currículo.

        · abstract in English | French     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )