SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1Um estudo das relações de poder na escola pública de ensino fundamental à luz de Weber e Bourdieu: do poder formal, impessoal e simbólico ao poder explícitoO Banco Mundial como referência para a justiça social no terceiro mundo: evidências do caso brasileiro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Revista da Faculdade de Educação

versión impresa ISSN 0102-2555

Resumen

BITTENCOURT, Jane. Informática na educação? Algumas considerações a partir de um exemplo. Rev. Fac. Educ. [online]. 1998, vol.24, n.1, pp. 23-36. ISSN 0102-2555.  http://dx.doi.org/10.1590/S0102-25551998000100003.

This paper presents a discussion regarding the problems involved in using computers in education from a didactical and epistemological point of view. The discussion takes as an example the Cabri-géomètre software, a teaching assistent system in the elementary geometry domain. We intend that the considerations about this software could be useful as a reference point to more general questions corcerning the use of educational softwares. We aim specially to enlarge the scope of this discussion, focusing the relationship between knowledge, culture, technology and society.

Palabras llave : Computers in education; Epistemology and didactics; Geometry teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués