SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.47 número1Relatório de estágio supervisionado como gênero discursivo mediador da formação do professor de língua maternaSer alfabetizador: crenças, expectativas e ações de uma alfabetizadora de jovens e adultos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Trabalhos em Linguística Aplicada

versão impressa ISSN 0103-1813

Resumo

PEREIRA, Josilene Domingues Santos. Some representations of error in the learning of writing in the young and adult literacy classroom. Trab. linguist. apl. [online]. 2008, vol.47, n.1, pp. 151-168. ISSN 0103-1813.  http://dx.doi.org/10.1590/S0103-18132008000100009.

This paper is based on an ethnographic and collaborative research conducted in the area of Applied Linguistics. It describes some representations of "error" in the writing learning process of the young and adult literacy students at a school in Vitória da Conquista, Bahia. Data results show that the representations for both the teacher and the young and adult learners are reproductions of a "correct writing" image produced in the literacy events of the classroom.

Palavras-chave : error; literacy; linguistic norm.

        · resumo em Português     · texto em Português     · pdf em Português