SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número443+1 e suas (In)Variantes (Reflexões sobre as possibilidades de uma nova estrutura curricular na Licenciatura em Matemática)Por que a matemática é importante?: uma comparação entre professores de matemática turcos e alemães índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Bolema: Boletim de Educação Matemática

versão impressa ISSN 0103-636Xversão On-line ISSN 1980-4415

Resumo

COSTA, Adriana Corrêa; ROHDE, Luis Augusto  e  DORNELES, Beatriz Vargas. Development of numerical facts by students with learning disorders. Bolema [online]. 2012, vol.26, n.44, pp.1151-1170. ISSN 1980-4415.  http://dx.doi.org/10.1590/S0103-636X2012000400004.

This paper reviews the theme of representation of numerical additive facts in the long-term memory of students with learning disorders. These concepts have been addressed in the literature recently, and the discussion aims to offer education professionals the opportunity to review practices related to teaching the basic facts. This is a comprehensive review of the literature on the subject. This review indicates that children with learning problems in mathematics are distinguished from their peers who have no difficulties in two well-defined academic skills: counting procedures tend to be evolutionarily more immature than those of their peers, and immature or atypical development of access or storage of numerical facts in memory seems to underlie this immature use. We conclude by suggesting stimulation of such skills to avoid increasing such difficulties.

Palavras-chave : Learning Disorder; Numerical Facts; Math Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons