Technical skills
|
1 |
Be able to use mathematical and statistical tools to model production systems and assist decision making |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
2 |
Be able to plan and manage productive systems |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
3 |
Be able to plan and manage quality systems |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
4 |
Be able to plan and manage health, safety and work organization |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
5 |
Be able to use performance indicators, costing systems and evaluate the economic and financial viability of projects |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
6 |
Be able to forecast and analyze customer requirements, managing product development or improvement |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
7 |
Be able to keep up with technological advances by organizing them and placing them at service of companies and society’s demands |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
8 |
Be able to predict the evolution of production scenarios by establishing business strategies that will ensure long-term development |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
9 |
Be able to manage and optimize the information flow in companies using the appropriate technologies |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
10 |
Be able to understand the interrelationship of production systems and the environment, managing the use of resources and final waste disposal, paying attention to the sustainability requirement |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
11 |
Ability to identify, formulate and solve problems |
ABET (2012)Accreditation Board for Engineering and Technology – ABET. (2012). Criteria for accrediting engineering programs. Baltimore: ABET., ABENGE (2018)Associação Brasileira de Educação em Engenharia – ABENGE. (2018). Proposta de Diretrizes Curriculares Nacionais para o curso de Engenharia. Brasília: ABENGE.
|
12 |
Pursuit continuous improvements in product and process performance |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
13 |
Pursuit a constant search for rationalization of resource use |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
Soft Skills
|
14 |
Ability to work in multidisciplinary teams |
ABET (2012)Accreditation Board for Engineering and Technology – ABET. (2012). Criteria for accrediting engineering programs. Baltimore: ABET., ABENGE (2018)Associação Brasileira de Educação em Engenharia – ABENGE. (2018). Proposta de Diretrizes Curriculares Nacionais para o curso de Engenharia. Brasília: ABENGE.
|
15 |
Professional responsibility |
ABET (2012)Accreditation Board for Engineering and Technology – ABET. (2012). Criteria for accrediting engineering programs. Baltimore: ABET., ABENGE (2018)Associação Brasileira de Educação em Engenharia – ABENGE. (2018). Proposta de Diretrizes Curriculares Nacionais para o curso de Engenharia. Brasília: ABENGE.
|
16 |
Ethic |
ABET (2012)Accreditation Board for Engineering and Technology – ABET. (2012). Criteria for accrediting engineering programs. Baltimore: ABET., ABENGE (2018)Associação Brasileira de Educação em Engenharia – ABENGE. (2018). Proposta de Diretrizes Curriculares Nacionais para o curso de Engenharia. Brasília: ABENGE.
|
17 |
Communication capacity |
ABET (2012)Accreditation Board for Engineering and Technology – ABET. (2012). Criteria for accrediting engineering programs. Baltimore: ABET., ABENGE (2018)Associação Brasileira de Educação em Engenharia – ABENGE. (2018). Proposta de Diretrizes Curriculares Nacionais para o curso de Engenharia. Brasília: ABENGE.
|
18 |
Knowledge of current issues |
ABET (2012)Accreditation Board for Engineering and Technology – ABET. (2012). Criteria for accrediting engineering programs. Baltimore: ABET.
|
19 |
Proactivity |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
20 |
Innovative posture, being able to develop original and creative solutions |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
21 |
Critical positioning sense |
UFRGS (2015)Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. (2015). Projeto Pedagógico da Graduação em Engenharia de Produção. Porto Alegre: Departamento de Engenharia de Produção e Transportes, Escola de Engenharia, Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
|
22 |
Negotiation and conflict resolution |
Pre-test |
23 |
Leadership |
ABENGE (2018)Associação Brasileira de Educação em Engenharia – ABENGE. (2018). Proposta de Diretrizes Curriculares Nacionais para o curso de Engenharia. Brasília: ABENGE.
|