SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 issue2Heritage ethnoeducation: anthropological reflections on an experience of teachers' trainingEthnographic approach and teachers' training: contributions to the work of teaching author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Pro-Posições

On-line version ISSN 1980-6248

Abstract

GRUPIONI, Luís Donisete Benzi. Quando a Antropologia se defronta com a Educação: formação de professores índios no Brasil. Pro-Posições [online]. 2013, vol.24, n.2, pp.69-80. ISSN 1980-6248.  http://dx.doi.org/10.1590/S0103-73072013000200006.

O artigo analisa os processos de formação de professores indígenas no Brasil, que têm mobilizado esforços governamentais e boa parte da reflexão acadêmica nos últimos anos. Tomando os contextos formais de escolarização indígena como lócus produtivos de enunciados culturais, postula, no embate transdisciplinar e intercultural, um lugar para a Antropologia na formação de índios como professores.

Keywords : Antropologia; educação escolar indígena; formação de professores indígenas; políticas públicas.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License