SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1A expansão do "feminino" no espaço público brasileiro: novelas de televisão nas décadas de 1970 e 80Corpo e identidade na propaganda índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Estudos Feministas

versão impressa ISSN 0104-026Xversão On-line ISSN 1806-9584

Resumo

ALMEIDA, Heloisa Buarque de. Consumers and heroines: gender in soap operas. Rev. Estud. Fem. [online]. 2007, vol.15, n.1, pp.177-192. ISSN 1806-9584.  https://doi.org/10.1590/S0104-026X2007000100011.

This article explores the relationship between television soap operas, consumption and gender, in order to understand how media is articulated to the promotion of goods and of consumer culture, and how gender is a very important axis of such articulation. The research has originally started from a soap opera reception ethnography, but unfolded in the analysis of the relationship between television and advertising, discussing the feminilization of consumption and the construction of a certain hegemonic female image both in soap operas and in advertising.

Palavras-chave : Television; Gender; Consumption; Brazilian Soap Operas.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons