SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número100Sistemas de alerta precoce para estudantes em risco do Ensino SuperiorEfetividade da educação no trabalho em um programa de saúde: uma estratégia para a formação profissional e a aprendizagem ao longo da vida índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036versão On-line ISSN 1809-4465

Resumo

WEBB, Mark; KUNTUOVA, Indira  e  KARABAYEVA, Aliya. The role of education in realising youths’ human capital: social philosophical analysis. Ensaio: aval.pol.públ.Educ. [online]. 2018, vol.26, n.100, pp.968-985. ISSN 0104-4036.  http://dx.doi.org/10.1590/s0104-40362018002601727.

Qualitative changes in social life affect accumulating young people’s knowledge as a basis of human capital. The article aims to explore the role of education in human capital development due to ongoing changes in modern society. The study is based on the theory of human capital explaining an economic approach to human behaviour, which highlights effects of investing in human capital on the country’s socioeconomic development. Schultz’s theoretical framework foregrounds the role of education in realising human capital and the relevant research methods such as content analysis and textual narrative synthesis. The main findings embrace opinions of philosophers from different epochs, ideas on knowledge of society in the XXI century, and the role of education described as the basis of the young population ready for socioeconomic development. The results prove the hypothesis relative to exploring the impact of education and training on the youth’s human capital.

Palavras-chave : Knowledge; Socioeconomic development; Education; Human capital; Youths.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )