SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número101Educação, Institucionalização e Legitimação: novas arquiteturas educativas à luz do modelo neo-institucional em PortugalEnsinar e pesquisar indicadores de qualidade: uma parceria com estudantes do ensino fundamental índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036versão On-line ISSN 1809-4465

Resumo

HERRERA, Carolina Iturra  e  CANCINO, Víctor Eduardo Cancino. Advice to management teams and educational leadership from the approach of functional competencies. Ensaio: aval.pol.públ.Educ. [online]. 2018, vol.26, n.101, pp.1220-1239.  Epub 14-Maio-2018. ISSN 0104-4036.  http://dx.doi.org/10.1590/s0104-40362018002601381.

This paper presents an experience of advising management teams from the Maule region, Chile, focused mainly on the learning of functional competencies associated to the performance of management teams. For this, a program of socio-educational support was designed, executed and evaluated in which 11 educational establishments participated. Results analyzed according to two levels of evaluation of learning achievements showed a high level of satisfaction of the participants, as well as learning related to the steps for solving problems.

Palavras-chave : Educational leadership; Program counseling; Functional competences.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )