SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número102A experimentação pedagógica territorial e a democratização do sistema educacional. Lições do Plano Experimental de Educação Rural de San Carlos (1944–1947)Modelos para a integração pedagógica de tecnologias de informação e comunicação: uma revisão da literatura. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036versão On-line ISSN 1809-4465

Resumo

SANTOS, Margareth Guerra dos  e  LEITE, Denise. Regional networks for accreditation and quality evaluation of higher education. Ensaio: aval.pol.públ.Educ. [online]. 2019, vol.27, n.102, pp.108-128. ISSN 0104-4036.  http://dx.doi.org/10.1590/s0104-40362018002701357.

The creation of spaces for cooperation, integration and collaboration in Higher Education has become a fact of global reach. At the beginning of the 21st century, the areas of international networks focused on accreditation and quality evaluation of Higher Education stand out. This article takes this theme in its regional perspective, introducing ENLACES, the Latin American and Caribbean Meeting on Higher Education and the RIACES, the Ibero-American Network for the Quality of Higher Education and the RANA, the Network of National Accreditation Agencies of Mercosur. The article discusses these movements of networks and their logics in the search for clarification on the relationships they establish and the influences they produce on public policies of higher education.

Palavras-chave : Networks; Accreditation; Evaluation; Higher Education; Latin America; ENLACES; RIACES; RANA.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )