SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número106Políticas públicas para o Ensino Superior a Distância: um exame do papel da Universidade Aberta do BrasilUma boa gestão melhora o desempenho da escola, mas o que sabemos acerca do efeito da complexidade da gestão nessa relação? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036versão On-line ISSN 1809-4465

Resumo

HABOWSKI, Adilson Cristiano; CONTE, Elaine  e  JACOBI, Daniel Felipe. Interlocutions and discourses of legitimation in EaD. Ensaio: aval.pol.públ.Educ. [online]. 2020, vol.28, n.106, pp.178-197.  Epub 25-Abr-2019. ISSN 0104-4036.  https://doi.org/10.1590/s0104-40362019002701365.

The paper discusses the plurality of approaches taken from theses in the area of technologies in education, which reflect a panorama of discourses on the legitimacy of distance education (EaD). It is a hermeneutic research with the objective of understanding the issues that constitute the focus of investigations in the field of EaD. In face of the diversity of mapped discourses, we recognize in the dialogues with the theses that there are still many challenges to the formative approaches of the EaD, which reveal ambiguities in the studies of this modality of teaching. Some theses point to an operational tendency of EaD anchored in traditional methods lacking criticality and market-oriented, while others bet on the cultural approaches and the dialogic methods that this modality of teaching provokes in socio-educational praxis.

Palavras-chave : Theses; Education; Technologies; EaD.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português