SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número3Efeitos da adoção da tecnologia sobre a capacidade para customização em massa em empresas com escopos de mercado amplos e focalizadosInter-relações entre Estratégia de Operações e Gestão da Cadeia de Suprimentos: estudos de caso no segmento de motores para automóveis índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Gestão & Produção

versão impressa ISSN 0104-530Xversão On-line ISSN 1806-9649

Resumo

SCAVARDA, Luiz Felipe; BARBOSA, Tiago Peixoto Wermelinger  e  HAMACHER, Sílvio. Trends and strategies in the automotive industry: a comparative study of Brazilian and European markets. Gest. Prod. [online]. 2005, vol.12, n.3, pp.361-375. ISSN 0104-530X.  https://doi.org/10.1590/S0104-530X2005000300007.

The automotive industry is undergoing transformations that have led to the segmentation and diversification of its market, reductions in the life cycle of vehicle models, and the offer of a variety of features of these models to consumers. Within this context, this paper analyzes these trends and evaluates the key strategies developed and implemented by Brazilian and European automakers in face of these trends. Our findings, which are analyzed using the same methodology adopted in a similar survey conducted in Europe, indicate how platform, late configuration and option bundling strategies have been implemented by automakers, allowing for a comparison of the two markets in question.

Palavras-chave : automotive industry; variety; platforms; modularization; late configuration.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons