SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25Escola como extensão da família ou família como extensão da escola? O dever de casa e as relações família-escolaCiência e educação na década de 1950: uma reflexão com a metáfora percurso índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

FERRARI, Anderson. Reviewing the past and constructing the present: the gay movement as an educational space. Rev. Bras. Educ. [online]. 2004, n.25, pp.105-115. ISSN 1413-2478.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782004000100010.

A preliminary analysis of a doctoral research which is being developed with five organised gay groups in Brazil, based on an understanding of the work undertaken as an educational process, since the groups under study are producing new forms of knowledge, which goes beyond the immediate interests of their members and the question of homosexuality. Based on observations, it was possible to centralise the analysis of this work on the question of intimacy and its relation with past-present and public-private. An interweaving of these relations permits the conclusion that the modern heritage is more present than one imagines.

Palavras-chave : homosexuality; gay groups; educational process.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons