SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28A produção da subjetividade e as relações de poder na escola: uma reflexão sobre a sociedade disciplinar na configuração social da atualidadeSocioanálise de pré-noções no discurso jornalístico sobre educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

KROEF, Ada Beatriz Gallicchio  e  GALLICCHIO, Gisele Soares. School-business: traces of the shadow-businessman. Rev. Bras. Educ. [online]. 2005, n.28, pp.116-127. ISSN 1413-2478.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782005000100010.

This paper is a cartographic exercise in which we seek to highlight some traces, trajectories and lines that make up the always-changing contours of this machine called school. One of the "transformations" that is mapped here is concerned with the relationships and movements between the school in the business and the business in the school. These relationships engender mutations in the capitalistic flows that inform Societies of Control and constitute new situations and arrangements which contribute to give school its current shape.

Palavras-chave : school; business; market; shadow.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons