SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Escola-empresa: traços do empresário-sombraPolítica curricular como política cultural: uma abordagem metodológica de pesquisa índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

PEREIRA, Gilson R. de M.  e  ANDRADE, Maria da Conceição L. de. Social analysis of pre-notions about education in the media. Rev. Bras. Educ. [online]. 2005, n.28, pp.128-139. ISSN 1413-2478.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782005000100011.

The text analyses articles published in two major weekly magazines with a large national circulation and aims at investigating the proportion of those pre-notions disclosed by media professionals in the production and broadcasting of information and points-of-view on education. In view of the position held by the media in the general economy of symbolic goods, we start from the hypothesis according to which the educational practices of teachers and other social agents are shaped by a given social construction of reality, that is, by principles and views of education imposed, generally in a subtle fashion, by journalists and the general social space.

Palavras-chave : education; journalism; pre-notions.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons