SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Violência e transtorno de estresse pós-traumático na infânciaUma reflexão acerca da prevenção da violência a partir de um estudo sobre a agressividade humana índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ciência & Saúde Coletiva

versão impressa ISSN 1413-8123versão On-line ISSN 1678-4561

Resumo

LYRA, Gabriela Franco Dias et al. The relation between teachers with psychological distress and schoolchildren with behavior problems. Ciênc. saúde coletiva [online]. 2009, vol.14, n.2, pp.435-444. ISSN 1413-8123.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-81232009000200012.

The present article aims to analyze the relation between teachers suffering from psychological distress and school children with behavioral problems. A total of 372 children were evaluated by teachers through utilizing the Teachers Report Form (TRF). The teachers also answered a questionnaire in order to evaluate some personal characteristics and the presence of psychological distress (Self Reported Questionnaire, SRQ-20). The prevalence of psychological distress found was of 21.8%. The results show that the teachers presenting psychological distress identified higher percentages of internalizing problems in the children.

Palavras-chave : Psychological distress; Behavior problems; Children; TRF; SRQ-20.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons