SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue3Epistemological and methodological basis of documentary abstracting didactics: an abstracting competence approachLibrarianship, documentation and information science: history, society, technology and post-modernity author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Perspectivas em Ciência da Informação

On-line version ISSN 1981-5344

Abstract

BOCCATO, Vera Regina Casari  and  FUJITA, Mariângela Spotti Lopes. O uso de linguagem documentária em catálogos coletivos de bibliotecas universitárias: um estudo de avaliação sociocognitiva com protocolo verbal. Perspect. ciênc. inf. [online]. 2010, vol.15, n.3, pp.23-51. ISSN 1981-5344.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-99362010000300003.

Avaliou-se o uso de linguagem documentária alfabética de catálogos coletivos, na perspectiva das bibliotecas universitárias e no contexto sociocognitivo dos indexadores e dos usuários. Concluiu-se que o uso adequado de linguagens documentárias de áreas científicas especializadas faz-se por meio da avaliação quanto à atualização, especificidade e compatibilidade para atender às necessidades de indexação e recuperação da informação.

Keywords : Linguagem Documentária; Avaliação; Metodologia qualitativa sociocognitiva; Catálogos públicos de acesso online; Bibliotecas universitárias; Protocolo verbal.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License