SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Estratégias empresariais, dinâmicas informacionais e identidade de marca na economia criativaAnálise de informações sobre sustentabilidade ambiental circulantesno Orkut: estudo exploratório do tópico "E o rio?" índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Perspectivas em Ciência da Informação

versão On-line ISSN 1981-5344

Resumo

OLIVEIRA, Braulio; PEREIRA, Juliana de Araújo  e  QUEIROZ, Josimeire Pessoa de. Competition informations management and strategic orientation. Perspect. ciênc. inf. [online]. 2012, vol.17, n.2, pp.123-142. ISSN 1981-5344.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-99362012000200009.

This article aims to present the relationship of the marketing information system (MIS) with the strategy of market orientation. Also, the discussion on information management related to competition is included, which has been little explored, especially with regard to its operation. The results, obtained from the literature review and a case study, indicate that although critical for business success, information is obtained, processed and disseminated in not well structured ways.

Palavras-chave : Marketing information systems; Market orientation; Competitor information.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons