SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número15Participação de organizações comunitárias na gestão de saúde: uma avaliação da experiência do Programa UNIConcepções de qualidade de ensino dos coordenadores de graduação: uma análise dos cursos de odontologia do Estado de São Paulo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Interface - Comunicação, Saúde, Educação

versão impressa ISSN 1414-3283versão On-line ISSN 1807-5762

Resumo

PRECIADO JIMENEZ, Susana Aurelia; COVARRUBIAS ORTIZ, Elba; ALCARAZ MUNGUIA, Claudia Angélica  e  ARIAS SOTO, Mireya Patricia. Innovations in the education of social workers: an investigation concerning the impact of changes in the curriculum that attempt to incorporate new models of teaching and learning. Interface (Botucatu) [online]. 2004, vol.8, n.15, pp.303-312. ISSN 1414-3283.  http://dx.doi.org/10.1590/S1414-32832004000200009.

This article investigates pedagogical innovations introduced when the curriculum of the School of Social Work at the University of Colima was restructured. The relevance of considering social workers, throughout their education, as social actors who partake in the resolution of societal problems is emphasized. The faculty of the School of Social Work analyzed the process of implementation of the new model of education centered on the student from 2001 to 2005 and its results. The results corroborate the importance of the new models of education introduced and indicate some demands that must be met in order to consolidate curricular innovations.

Palavras-chave : Higher education; curriculum; teaching methodology; innovation; social workers; credentialing.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons