SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Caracterização da mineração aurífera em Faina, Goiás, em um contexto ambiental histórico e atualSustentabilidade da piscicultura no baixo São Francisco alagoano: condicionantes socioeconômicos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ambiente & Sociedade

versão impressa ISSN 1414-753Xversão On-line ISSN 1809-4422

Resumo

XIMENES, Tereza. Social capital, social networks and productive innovations. Ambient. soc. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.389-404. ISSN 1414-753X.  http://dx.doi.org/10.1590/S1414-753X2008000200012.

Successful experiences in motivating local populations show the importance of organizing people and training them to develop innovative projects. It also reveals that communities in which people interact more frequently with each other and where social networks, on a whole, are well integrated, are more likely to overcome their limitations and to take advantage of their opportunities. This in return favors the development of strategies and collective tactics, increasing the power of choice and decision of the community members.

Palavras-chave : Social capital; Networking; Regional innovation strategies.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons