SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Qualificação, competência técnica e inovação no ofício docente para a melhoria da qualidade do ensino fundamentalHappy days: confecção de roupas para lojas de grife índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista de Administração Contemporânea

versão impressa ISSN 1415-6555versão On-line ISSN 1982-7849

Resumo

ZILBER, Moisés Ari  e  PIEKNY, Eugen Erich. Estratégia de fusões e aquisições: eficácia na expansão das plataformas de produtos em empresas de autopeças. Rev. adm. contemp. [online]. 2005, vol.9, n.3, pp.169-191. ISSN 1415-6555.  http://dx.doi.org/10.1590/S1415-65552005000300009.

The present study analyses the relation between the strategy of mergers and acquisitions and the increasing of platform of products in the auto part companies installed in São Paulo. The focus of this study consisted of verifying if F&A strategy would have been effective in the desired magnifying of the platform of products in the auto part companies. An exploratory study was lead from primary sources through the collection of data obtained in the depth interviews to the main executives of the searched companies. After the collection, treatment, analysis and interpretation of the data the research indicated at a first moment a trend of proving and not refuting the hypothesis formulated in the beginning of this work which considers strategy of merger and acquisitions effective for magnifying platform of products in the auto part companies.

Palavras-chave : strategy; merger; acquisition; product.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons