SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Estratégia de fusões e aquisições: eficácia na expansão das plataformas de produtos em empresas de autopeças índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista de Administração Contemporânea

versão impressa ISSN 1415-6555versão On-line ISSN 1982-7849

Resumo

CARNEIRO, Jorge Manoel Teixeira. Happy days: confecção de roupas para lojas de grife. Rev. adm. contemp. [online]. 2005, vol.9, n.3, pp.193-215. ISSN 1415-6555.  http://dx.doi.org/10.1590/S1415-65552005000300010.

Happy Days is a clothes manufacturer that specialized in women's clothes to be sold on order to prestigious stores in Rio de Janeiro. In 2004, after overcoming severe financial difficulties in the early days, the company could celebrate its success in the marketplace. Clients in Rio de Janeiro were increasing their purchases and the company started to receive relevant orders form other states as well as from other cities in the state of Rio de Janeiro. The success of the sales notwithstanding, the founder of the company knew that there were two important issues that needed attention: the choice of the proper portfolio of clients and the definition of the prices to charge for its distinctive pieces.

Palavras-chave : prices; market positioning; customer portfolio.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons