SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1Desenvolvimento de manuais adaptáveis e flexíveis para transtornos de externalização e internalização em crianças e adolescentesExame dos sistemas transculturais que implementam estratégias de intervenção e avaliação baseadas em evidências índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Brazilian Journal of Psychiatry

versão impressa ISSN 1516-4446versão On-line ISSN 1809-452X

Resumo

SO, Cheryl Y C  e  INTEGRATED SERVICES PROGRAM TASK FORCE et al. Training of evidence-based assessment and intervention approaches in cross-cultural contexts: challenges and solutions. Rev. Bras. Psiquiatr. [online]. 2006, vol.28, n.1, pp.72-75. ISSN 1809-452X.  http://dx.doi.org/10.1590/S1516-44462006000100014.

Dissemination of evidence-based assessment and intervention approaches for child and adolescent with behavioral and/or emotional problems is now a priority in the field worldwide. However, developing staff competence in evidence-based assessment and intervention approaches in different countries is complicated by some environmental and economic constraints. In this paper a distance training/supervision model is discussed. We describe seven specific challenges encountered and solutions used for overcoming the obstacles in order to implement evidence-based assessment and intervention approaches in different sites in Brazil, Egypt, Israel, and Lebanon.

Palavras-chave : Evidence-based medicine; Process assessment [Health care]; Remote consultation; Supervision; Inservice training.

        · resumo em Português     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons